Het spijt ons te horen dat je het product niet naar wens is en dat je deze wilt retourneren. Hieronder vind je een stappenplan om een retour aan te vragen. Voordat je dat doet, bekijk eerst even onze checklist of jouw aanvraag voldoet aan alle eisen voor een retour:
- Je vraagt de retour aan binnen 14 dagen na ontvangst;
- Het product is niet in gebruik genomen, het product wordt in nieuwstaat geretourneerd;
- Je kan het product verpakken in de originele verpakking, heb je deze niet meer? Dan mag je een andere verpakking gebruiken. Let wel op: je bent zelf verantwoordelijk voor het goed en veilig verpakken van jouw product. Eventuele schade mogen we aan je doorbelasten;
- Je hebt jouw ordernummer en tracking nummer van de heenzending nodig om een retour aan te vragen.
Retourportaal
Om een retour aan te vragen, kun je gebruik maken van ons handige retourportaal: https://innopetnl.shipping-portal.com/rp/
Klik op deze link en vul de benodigde gegevens in om jouw retour aan te vragen. Doorloop de stappen in het proces. Je kan bij een retour aangeven of je je geld terug wilt, het artikel wilt ruilen of een cadeaubon wenst te ontvangen.
Retourkosten
De retourkosten komen voor rekening van de klant. Deze kan je direct betalen tijdens het doorlopen van het proces bij ons retourportaal.
Pakket verpakken
Zorg ervoor dat je jouw product zorgvuldig en netjes verpakt, het liefst in de originele verpakken. Heb je deze niet meer? Dan mag je een andere verpakking gebruiken. Let wel op: wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele schade ontstaan tijdens het transport. Wij behouden ons het recht voor de waardevermindering in rekening te brengen bij de klant.
Zorg ervoor dat je jouw retour label OVER het oude retourlabel heen plakt!!
Retour aanbieden
Biedt de retourzending aan bij het door jouw gekozen pakketpunt. Dit kan DPD, DHL of PostNL zijn. Doe dit binnen 14 dagen nadat wij de retourzending hebben goedgekeurd anders vervalt je recht op retourneren.
Retour door ons ontvangen
Zodra wij jouw pakket hebben ontvangen zullen wij deze beoordelen. Hier hebben wij uiterlijk 10 werkdagen de tijd voor. Is alles in orde? Dan zullen wij de door jou opgegeven restitutie uitvoeren (ruilen, geld terug, of cadeaubon).
Is het pakket niet goedgekeurd? Dan neemt onze klantenservice contact met je op om dit te bespreken. Wij behouden ons het recht voor om de waardevermindering in rekening te brengen bij de klant. Zorg er dus voor dat het product zorgvuldig verpakt is!
Mocht je er met behulp van bovenstaande instructies nog niet uitkomen, laat het ons dan gerust weten!