Mijn InnoPet product heeft schade, valt dit onder de garantie?

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Vind hieronder het probleem of de schade die je ondervindt aan je InnoPet product. Open het onderwerp en lees makkelijk of de oplossing/reparatie binnen de garantie valt.

De stof van de hoes is gescheurd op de naad

Een scheur die ontstaat op de naad van de stof binnen 12 maanden na aankoop, valt binnen de garantie.

Vul hier de garantieaanvraag in. Voeg een kopie van je aankoopbewijs toe en het productienummer van je product, om de aanvraag nóg sneller te laten verlopen.

Ook als je vindt dat je recht hebt op garantie na de 12 maanden na aankoop, kun je het garantieformulier invullen.

Het is vaak mogelijk om een nieuwe hoes te bestellen via de klantenservice. Vraag hier een nieuwe hoes aan voor jouw InnoPet product. Je aanvraag kan sneller afgehandeld worden als je productienummer van je product en je adres toevoegt in het aanvraag formulier.

Lekke (lucht)band

Luchtbanden kunnen lek gaan. Alleen onder de volgende voorwaarde valt een lekker band onder de garantievoorwaarden: De band was al zacht direct na aankoop van het product (nieuw en aangekocht bij een InnoPet dealer). Wanneer je band probeert op te pompen loopt deze direct weer leeg.  
Let erop dat je altijd eerst probeert de band weer op te pompen, voordat je een garantieaanvraag voor een lekke band indient.

Als de band lek is gegaan tijdens het rijden of vervoer van het product, valt dit niet onder garantie. De kans is groot dat tijdens een rit het wiel over een scherp voorwerp is gereden.

Je kunt een lekke band zelf plakken. Als je niet weet hoe je een band moet plakken, kun je een van de vele video’s op Youtube bekijken waarin wordt uitgelegd hoe je een (fiets)band plakt.

Als je de band niet geplakt krijgt, kun je overwegen om een product als Slime gebruiken om het gat te dichten.

Als de band niet te repareren is, is het in de meeste gevallen mogelijk een nieuwe band te bestellen via het aanvraagformulier.

Een wiel zwabbert

Soms komt het voor dat een wiel ‘zwabbert’. Je kunt dit al zien door het betreffende wiel van de grond te tillen en een zwiep eraan te geven. Als het wiel draait, draait het niet recht maar lijkt er een soort slag in te zitten.

Ervaar je dit probleem sinds je wagen uit de doos hebt gehaald? Vul dan het garantieaanvraag formulier in en voeg een video toe van het probleem dat je met jouw InnoPet product ervaart. Voeg het aankoopbewijs, je adres en het productienummer van je product toe om je aanvraag sneller af te handelen.

Ervaar je een ‘zwabber’ wiel bij jouw InnoPet product en is dit probleem ontstaan na het meermaals gebruiken van het product? De kans is groot dat de schade dan is ontstaan doordat je te hard met het wiel tegen een stoeprand of ander obstakel bent gereden. Schade die hierdoor is ontstaan, valt niet onder de garantie.

Het staat je natuurlijk vrij om alsnog een garantieaanvraag te doen. Vergeet niet je aankoopbewijs een video van het probleem mee te sturen.

Het kan zijn dat je een nieuw wiel, as of voorvork moet aanschaffen.

Klittenband plakt niet goed

Een groot aantal van de InnoPet hondenbuggy’s heeft klittenband om de stoffen hoes aan het frame te verbinden.

Als dit klittenband ‘lam’ wordt of slecht aan elkaar blijft plakken, zit er waarschijnlijk vuil op het klittenband. Maak het klittenband schoon.

Het slecht plakken van klittenband valt niet onder garantie.  
Plakt je klittenband al niet vanaf het moment dat je het product nieuw uit de doos haalde? Vul dan hier het garantieaanvraag formulier in met een foto of video van het probleem.

Roest op het frame

Metaal kan gaan roesten. Als je roest vindt op onderdelen die metaalkleurig zijn, zoals spaken en velgen van de Sporty Dog trailer Deluxe en Comfort Air Eco, valt dit niet onder de garantie. Deze onderdelen dienen door de eigenaar van het product schoon en droog gemaakt te worden na ieder buiten gebruik.

Plekken op het frame waar schroeven zitten, kunnen roesten. Dit voorkom je door de buggy op een droge plaats op te bergen en na iedere buitenwandeling goed te drogen. Als je op of rond schroeven roest vindt op het frame, binnen 24 maanden na aankoop, heb je in sommige gevallen recht op garantie.
Vul dan het garantieaanvraag formulier in met foto’s van het probleem, een kopie van het aankoopbewijs en het productienummer van jouw InnoPet product. De klantenservice zal dan per geval bekijken of de oplossing binnen de garantie valt.

Het frame is gebroken

Het breken van het frame valt onder fabrieksgarantie als de breuk is ontstaan door een productiefout. Dit is alleen het geval als de breuk ontstaat op een lasnaad binnen 2 jaar na aankoop. Vul hier de garantieaanvraag in.

In alle andere gevallen valt het breken van het frame niet onder de garantie.

Een slag in een wiel

Haal je het product nieuw uit de doos en ondervind je een slag in een wiel? Bij luchtbanden wil het nog wel eens helpen de band eerst goed op te pompen met een (fiets)pomp. Mocht dit niet helpen, vul dan een garantieaanvraag in met een kopie van het aankoopbewijs en een video van het probleem.  
Een slag dat in het wiel zit vanaf het moment dat je het product nieuw uit de doos haalt, valt onder de garantie. 

In alle andere gevallen is de schade waarschijnlijk ontstaan doordat je te hard met het wiel tegen een stoeprand of ander obstakel bent gereden. Schade die hierdoor is ontstaan, valt niet onder de garantie.

Het staat je natuurlijk vrij om alsnog een garantieaanvraag te doen. Vergeet niet je aankoopbewijs een video van het probleem mee te sturen.

Het kan zijn dat je een nieuw wiel, as of voorvork moet aanschaffen.

Een wiel piept of kraakt tijdens het rijden

Wanneer tijdens het rijden een piepend of krakend geluid te horen is bij de wielen, zul je ze moeten smeren. Dit geluid wordt veroorzaakt doordat er vuil en/of vocht op de as of de lager van het wiel zit.

Volg de stappen in dit artikel. 
Gebruik een smeermiddel als Vaseline (geen WD40) en breng dit aan op de as of lager van het piepende of krakende wiel. Draai het wiel een aantal keer om het smeermiddel te verspreiden.

Je kunt geen aanspraak doen op de garantie bij het piepen of kraken van wielen.

De buggy rijdt moeilijk en vermoedelijk is de as verbogen

Doet dit probleem zich voor sinds je het product uit de doos hebt gehaald? Vul dan hier het garantieaanvraag formulier in met foto’s van het probleem, een kopie van het aankoopbewijs en het productienummer van jouw InnoPet product.

Is dit probleem ontstaan na het meermaals gebruiken van het product? Waarschijnlijk is de as dan verbogen door tegen een stoeprand aan te rijden. Deze schade valt niet onder de garantie.

Voorwiel ‘klettert’

Lijkt het alsof het voorwiel of een van de voorwielen de grond niet meer goed raakt, waardoor het wiel over de grond ‘klettert’? Als je een InnoPet Comfort Air Eco of InnoPet Comfort EFA Eco hebt, kan het helpen de stappen in dit artikel te volgen.

Helpen de stappen niet of heb je een ander InnoPet product, dan kan het zijn dat de voorwiel vork verbogen is. Doet dit probleem zich voor sinds je het product uit de doos hebt gehaald? Vul dan hier het garantieaanvraag formulier in met foto’s van het probleem, een kopie van het aankoopbewijs en het productienummer van jouw InnoPet product.

Is dit probleem ontstaan na het meermaals gebruiken van het product? Waarschijnlijk is dot probleem ontstaan door té hard tegen een stoeprand of verhoging te rijden.

Deze schade valt niet onder garantie. Het kan zijn dat je een nieuw wiel, as of voorvork moet aanschaffen om dit probleem te verhelpen.

Rits is stuk

Schade aan de rits kan zijn ontstaan door een productiefout, of door een externe factor (niet zorgvuldig met de rits omgaan).

Schade die ontstaat aan de rits binnen 12 maanden na aankoop wordt per geval bekeken of deze binnen garantie valt. Als je binnen een jaar na aankoop problemen met de rits ondervindt, vul dan hier het garantieaanvraag formulier in met foto’s van het probleem, een kopie van het aankoopbewijs en het productienummer van jouw InnoPet product.

Is schade aan de rits ontstaan na de eerste 12 maanden na aankoop, dan valt de schade niet binnen de garantie.

Inklap mechanisme werkt niet

Een aantal van de InnoPet hondenbuggy’s heeft een een-hands-inklapsysteem. Binnen in het frame van deze wagens loopt een kabel die het inklapsysteem ontgrendelt. Wanneer het een-hands-inklapsysteem niet meer werkt, is dat meestal omdat deze kabel is geknapt.

Gebeurd dit binnen 24 maanden na aankoop, dan valt dit onder de garantie. Vul dan hier het garantieaanvraag formulier in met foto’s van het probleem, een kopie van het aankoopbewijs en het productienummer van jouw InnoPet product.

Gaat het inklapsysteem kapot meer dan 2 jaar na aankoop? Dan valt dit niet onder garantie. Het is vaak mogelijk om een nieuw frame te bestellen via de klantenservice. Vraag hier een nieuw frame aan voor jouw InnoPet product. Je aanvraag kan sneller afgehandeld worden als je productienummer van je product en je adres toevoegt in het aanvraag formulier.

De stof op de duwstang verschuift

Een aantal van de InnoPet hondenbuggy’s heeft kunstleer of stof dat de duwstang bedekt (bijv. Premium Cozy en Uban Eco). Door temperatuurverschillen kan de stof gaan ‘werken’ waardoor deze los komt te zitten en kan gaan schuiven. Losse stof op de duwstang valt niet onder de garantie.

Voorkom dit probleem door de buggy op een droge plek op kamertemperatuur te bewaren.

Witte buisjes in de as zitten los/vallen eruit/zijn kwijt

Een aantal van de InnoPet hondenbbuggy’s (bijv. Hercules 2.0 en Sporty Evolution) hebben witte buisjes in de achteras zitten. Deze witte buisjes zijn nodig om de achterwielen op hun plaats te houden in de achteras. Lees hier alles wat je moet weten over de witte buisjes. 

Wanneer de buisjes los zitten: Trek het buisje uit de as, bedek de buitenkant van het buisje met secondelijm en plaats het buisje terug in de as. Wacht tot de lijm volledig droog is voordat je het wiel terug in de as plaatst.

Wanneer je een buisje kwijt bent: Vul het garantieaanvraag formulier in om nieuwe buisjes te bestellen. In de meeste gevallen kunnen de buisjes binnen garantie toegestuurd worden.

Scheur in hoes (niet op de naad)
Een scheur in de stoffen hoes die niet op de naad zit, is bijna altijd veroorzaakt door een externe factor. Denk bijvoorbeeld aan het krabben van het huisdier of onzorgvuldig opbergen. Schade aan de hoes veroorzaakt door een externe factor valt niet onder de garantie. Het is vaak mogelijk om een nieuwe hoes te bestellen via de klantenservice. Vraag hier een nieuwe hoes aan voor jouw InnoPet product. Je aanvraag kan sneller afgehandeld worden als je productienummer van je product en je adres toevoegt in het aanvraag formulier.

Artikelen in deze sectie

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0